Wydział Oświaty, Kultury, Sportu i Turystyki

WYDZIAŁ OŚWIATY, KULTURY, SPORTU I TURYSTYKI

Czas pracy wydziału:

poniedziałek – piątek 7.30 - 15.30

Struktura wydziału:

- Sławomir Sobczyk - Naczelnik - tel. 62 74 29 614, budynek A, biuro nr 1,
This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. ,

- Elżbieta Spychaj - Inspektor - tel. 62 74 29 615, budynek A, biuro nr 3,
This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. ,

- Hanna Lis - Inspektor - tel. 62 74 29 615, budynek A, biuro nr 3,
This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. ,

 - Justyna Koza - Inspektor - tel. 62 74 29 615, budynek A, biuro nr 2,
This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. . This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.  

 

Zadania Wydziału:

  1. realizowanie zadań związanych z prowadzeniem szkół i placówek oświatowych,
  2. prowadzenie spraw związanych ze sprawowaniem nadzoru nad działalnością szkoły lub placówki w zakresie spraw finansowych
    i administracyjnych,
  3. zapewnienie kształcenia, wychowania i opieki w szkołach,
  4. określenie zasad gospodarki finansowej szkół publicznych,
  5. przygotowanie projektu planu sieci szkół publicznych,
  6. prowadzenie ewidencji szkół i placówek niepublicznych,
  7. przygotowywanie propozycji przydzielania dotacji niepublicznym szkołom i placówkom oświatowym,
  8. przygotowanie dokumentacji i udział w pracach komisji konkursowej wyłaniającej kandydata na stanowisko dyrektora szkoły lub placówki,
  9. opiniowanie powierzania lub odwołania przez dyrektora szkoły ze stanowiska wicedyrektora lub osoby z innego stanowiska kierowniczego,
  10. prowadzenie spraw związanych z powoływaniem komisji egzaminacyjnych i nadawaniem nauczycielom kontraktowym stopnia nauczyciela mianowanego,
  11. załatwianie spraw związanych z organizowaniem i prowadzeniem bibliotek publicznych,
  12. podejmowanie działań zapewniających rozwój twórczości artystycznej, otaczanie opieką amatorskiego ruchu artystycznego,
  13. ustalanie założeń programowo - artystycznych imprez kulturalnych o zasięgu powiatowym oraz nadzorowanie ich organizacji,
  14. prowadzenie spraw w zakresie krajowej i zagranicznej wymiany kulturalnej,
  15. prowadzenie spraw związanych z organizowaniem działalności kulturalnej,
  16. tworzenie warunków prawno - organizacyjnych i ekonomicznych dla rozwoju kultury fizycznej.
  17. promowanie potencjału turystycznego Powiatu Pleszewskiego, w tym organizacja imprez i przedsięwzięć o charakterze turystycznym.

  18. wykonywanie zadań z zakresu rejestracji i nadzoru nad działalnością stowarzyszeń i fundacji.
  19. prowadzenie spraw dotyczących inwalidów wojennych i kombatantów, współpraca z Powiatową Radą Kombatantów w Pleszewie

Rejestry prowadzone przez wydział : 

  1. ewidencja niepublicznych szkół i placówek oświatowych prowadzonych przez Starostę Pleszewskiego.
  2. stowarzyszeń,

  3. stowarzyszeń zwykłych,
  4. klubów sportowych,

  5. uczniowskich klubów portowych,
  6. fundacji (informacje o nazwie stowarzyszenia, terenie działania, siedzibie i adresie oraz celach i sposobach ich realizacji można uzyskać w pokoju nr 2 - parter budynku A Starostwa, a także na stronie internetowej Starostwa Powiatowego w zakładce "STOWARZYSZENIA W POWIECIE").